۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

زهرا رهنورد:ما در جنبش سبز با وجود همه تفاوت هایمان، روی توافق هایی که بر جریان تحول داریم در کنار هم هستیم.

چه نیازی است که حتما به اختلافاتمان بپردازیم .به تفاوت ها .حتی به تضادها .بهتر نیست بر روی نقاط مشترکمان تکیه کنیم.با حفظ اصول خود از نقاط مشترک برای پیوندمان بهره ببریم.و در یک چهاچوب دموکراتیک بدنبال اصول و باورهای خود باشیم .
دکتر رهنورد در مصاحبه ی اخیر خود بر لزوم پیوند و اتحاد بر نقاط مشترک تاکید کردند .در بخشی از مصاحبه ایشان با فرشته قاضی چنین آمده است:
خانم رهنورد از دیدشما سبزها چه کسانی هستند و جنبش سبز شامل چه طیف هایی است؟
جنبش سبز یک جنبش تکثر گرا است و همه کسانی که به تغییر و تحول به سوی آزادی، دموکراسی، انتخابات آزاد، عدم دخالت نظام و حکومت در زندگی شخصی مردم اعتقاد دارند، سبز هستند. این بدان معنا نیست که سبزها دارای یک ایدئولوژی و تفکر و عقیده باشند بلکه من به عنوان کسی که تئوری پردازی جزو کارهای اصلی ام است، معتقدم تمام کسانی که در جنبش سبز هستند روی وجه توافق هایشان است و این توافق ها فرصتی است که همه ما را با همه اختلافات سلیقه ای و عقیده ای که داریم، دور هم جمع کرده و تفاوت هایمان هم سر جای خودش است. به طور مثال در همین جنبش سبز، ممکن است یک کسی خیلی مذهبی باشد و کس دیگری نباشد و کسان دیگری در درجات متفاوت از علایق و عقاید مذهبی باشند؛ تفاوت هایمان سر جای خودش است اما سر چیزهایی که توافق داریم با هم هستیم. میخواهم بگویم ما در جنبش سبز با وجود همه تفاوت هایمان، روی توافق هایی که بر جریان تحول داریم در کنار هم هستیم.

۳ نظر:

  1. پیشنهاد

    یک شبکه ماهواره ای که فقط فیلم - عکسها -آهنگ های اعتراض های مردم ایران را در یک سال گذشته را پخش کند بدون نیاز به داشتن مجری و چارت برنامه ای و همچنین وابستگی به حزب خاصی می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و یک شبه ره صد ساله برود . مهمتر از همه این ها در بین کلیپ هابه نمایش تبلیغات تجاری بپردازد و علاوه بر سود ده بودن بسیار تاثیر گذار باشد.

    فقط باید روی فرکانس مشترک با شبکه های معروف باشد تا در صورت ارسال پارازیت آنها نیز مختل شوند و کار برای ج.ا سخت تر شود

    پاسخحذف
  2. خانم دکتر رهنورد متآسفم که در صحبتهایتان از خاتمی نام بردید بنظر من خیانتی که خاتمی به مردم ایران کرده از همه حتی از خامنه ای بیشتر بوده در زمانی که ایشان میتوانست به مردم کمک کند رفت تو آنجای .... قایم شد دانشجویان را تنها گذاشت در حالیکه ٢٠ ملیون رای پشتش بود من از خامنه ای بخاطر کهریزک و شکنجه مردم بینهایت متنفر هستم ولی جندین برابر آن از خاتمی متنفر هستم بزرگترین آرزوی من اینست که احمدی نژاد و یا خامنه ای ایشان را تکه تکه کنند که کار ما راحت باشد چون ما قسم خورده ایم که اینکار را بکنیم.

    پاسخحذف
  3. درقسمت آخر صحبتهای خانم دکتر رهنورد مطلبی است که من و خیلی ها مانند من مشگل داریم و آن اینکه فرمودید قرآن مجید را مطالعه فرمودید و جز رآفت و شفقت نسبت به انسانها ندیده اید با این حرف شما من مشگل دارم، من هم مثل شما قرآن را خوانده ام در قرآن دو نوع آیه هست آیه های مکی و آیه های مدنی ، آیه های مکی در سیزده سالی که حضرت پبغمبر در مکه است و طرفدار زیاد ندارد صادر شده همه از رآفت و شفقت صحبت دارد در مکه اهالی مکه میخواهند پیغمبر را بکشند و ایشان شبانه به مدینه تشریف میبرند ولی وقتی در مدینه حضرت پیغمبر بقدرت میرسند در آیه ها از رآفت و شفقت خبری نیست و خیلی از آیه ها که در مدینه صادر میشود با قتلو ( بکشید ) شروع میشود برای روشن شدن مطلب و اثبات عرایضم چند تا آیه از آیه های مکی و چند تا آیه از آیه های مدنی را در زیر بیان میکنم و از هموطنان عزیز نیز میخواهم با خواندن کتاب قرآن در این مورد به من یاری دهند .
    سوره عنکبوت آیه ١٤٦ میگوید : و شما مسلمانان با یهود و نصاری و مجوس که اهل کتابند جز به نیکو ترین طریق بحث و مجادله مکنید مگر با ستمکاران از آنها و به اهل کتاب بگویید که ما به قرآن که بر ما نازل شده و کتب آسمانی شما به همه ایمان آورده ایم و خدای ما و شما یکی است و ما تسلیم و مطیع فرمان اوییم . سوره مکی

    سوره کافرون ار آیه یک تا شش : بگو ای کافران مشرک من آن را که شما میپرستید هر گز نمیپرستم و شما هم آن خدائی که من پرستش میکنم پرستش نمیکنید نه من خدای شما را اطاعت میکنم و نه شما معبود مرا اطاعت خواهید کرد پس دین شما برای شما و دین من برای من . سوره مکی


    سوره نحل آیه ٣٥ : پس در اینصورت برای رسولان ما جز تبلیغ رسالت و اتمام حجت تکلیفی نیست. سوره مکی

    حالا ملاحظه فرمایید سوره و آیه های مدنی
    سوره محمد آیه ٤ : شما مؤمنان چون با کافران روبرو شوید باید آنها را گردن زنید تا آنگاه که از خونریزی بسیار دشمن را از پا در آورید ...... آیه و سوره مدنی

    سوره توبه آیه ٢٩ : قتلو .....‌ بکشید کسانی را که به خدا و روز باز پسین ایمان نمیآورند و آنچه را که خدا و رسولش حرام کرده حرام نمیدانند و به دین حق نمیگروند ... مدنی

    سوره توبه آیه ٥ : پس از آنکه ماههای حرام در گذشت آنگاه مشرکان را هر جا به قتل برسانید ... مدنی

    سوره آل عمران آیه ٨٥ : هرکس غیر از اسلام دینی اختیار کند هر گز از وی پذیرفته نیست و او در آخرت از زیانکاران است مدنی

    علاوه بر اینها در چند جای قرآن آمده که این قرآن برای عربها نازل شده نه برای کسان دیگر بطور نمونه

    سوره ابراهیم آیه ٤ : و ما هیچ رسولی در میان قومی نفرستادیم مگر به زبان آن قوم تا بر آنها ( معارف و احکام الهی را ) بیان کند ....

    سوره شعرا آیه ١٩٨ و ١٩٩ : و اگر ما این کتاب عربی را بر بعضی مردم عجم نازل میکردیم و رسول به زبان تازی بر پارسیان قراعت میکرد آنان ایمان نمیآوردند

    خانم دکتر رهنورد به نظر من امکان ندارد کسی قرآن را خوانده باشدو مسلمان هم باشد و دروغ نگوید این امکان وجود ندارد.

    پاسخحذف